Heldag på Gröna Lund

                 
 
Igår hade vi en härlig dag på grönan! Men det roligaste av allt var på slutet när Tove ville åka vilda musen en gång till och Mogge åkte med henne. Jag och Michelle körde då Radiobilarna en gång till istället. När vi kört klart sa jag till Michelle, ska vi inte försöka vinna en stor Geicha så pappa blir glad (hans favoritgodis). Så vi gick dit, hon som jobbade försökte övertala mej att köpa 4 brickor för 100:- men nä, sa jag, det räcker med en för det här är en turtjej! Till saken hör att Michelle vunnit 2 år i rad innan, på första brickan hon satsat på. Och mycket riktigt, nummer 19 seglar in, som givetvis finns på Michelles bricka!
 
Jag ringer Mogge för att se vart dom är, och han svarar vid kexchokladståndet. Vi börjar gå, jag säger till Michelle, tänk om dom vunnit en kexchoklad! Och det hade Tove gjort...
 

     
Langos, ett måste på Grönan!                                      Tjejerna i tekopparna.
 
      
Jag fick en rosa cowboy hatt.                                         Tjejerna med sina vinster.