Tobleroneglass

Här kommer min första gästbloggare. Min söta vän Katja gjorde denna till efterrätt på farsdag. Och det lät ju så underbart gott att jag bönade och bad (nästan i alla fall) att hon skulle gästblogga med den. Och jag lyckades! Så här får ni alla del i den underbara (om man får tro Katja och det gör jag!) glassen.



3 äggulor
½ dl socker
2 ½ dl vispgrädde
125 g toblerone (man kan välja vilken sort man vill men jag hade den vita)
riven blockchoklad och hallon eller jordgubbar som dekoration

Vispa äggulorna och sockret pösigt, smält under tiden tobleronen i ett vatten bad.
Vispa grädden i en egen bunke och häll sen över cirka 1/3 av den uppvispade grädden till äggen och sockret, blanda samman och häll sen över till den smälta tobleronen. Blanda till en jämn smet och häll alltsammans till resten av den uppvispade grädden.
Häll över i en plastfolie klädd form eller i 4 mindre serverings formar, ställ in i frysen i minst 4 timmar.
Ta ut ur frysen 10 minuter innan servering och dekorera med riven choklad och frysta eller färska bär, voilá:)