Kladdkaka LCHF

I torsdags var vi på Dirty Dancing, jag och mina kollegor. Men innan vi åkte till Chinan så åt vi 3 rätters på jobbet. Vi beställde dit en förrätt som bestod av lite ost och olika skinkor. Varmrätt var oxfilé med 2 såser och pommes, men inte för mej, höll mej till salladen. Och eftersom jag bestämt mej för att vara benhård med min lchf nu så gjorde jag egen efterrätt; en kladdkaka, fullt laglig för oss LCHF:are. och sååå god! Men se till att den får stå i kylskåp och stelna för jag gjorde en till i helgen, inte ens hälften så god då vi inte hade ro att vänta :)
Tyvärr missade jag fota det färdiga resultatet båda gångerna...



200 g 70% choklad
200 g smör
ca 2 msk algarvesirap
1 tsk vaniljpulver
4 ägg

Smält smör och choklad på låg värme.
Vispa ägg, sirap och vanilj riktigt luftigt.
Häll chokladsmeten i äggsmeten och vispa en stund.
Häll i form och grädda i 200 grader i 6 minuter.
Låt stå kallt.
Servera med en klick vispgrädde och valfria bär!

 

Tove hjälper till att röra i kastrullen.

 

I med smeten i en form. Mums!