Morotskaka LCHF

För två veckor sedan hade vi kalasplanering hemma hos mej och då beställde min vän Gunilla Gofika.. Och såklart fick hon det men eftersom jag är stenhård med min lchf nu så gjorde jag morotskaka alá lchf. och jag kände då ingen skillnad mot vanlig...
 

3 ägg
1dl sukrin mellis
1 dl björksocker
1.5 dl mandelmjöl
2 msk kokosmjöl
2 tsk bakpulver
1 krm vaniljpulver
1 msk kanel
0,75 dl grädde
75g smält smör
2 morötter fint rivna
1 dl cocos
 
Frosting
60g mjukt smör
100g cream cheese
0,5dl björksocker
Några droppar citron eller limesaft
 

Sätt på ugnen på 175grader.
Vispa ägg och björksocker.
Lägg sedan i alla ingredienser och rör om.
Häll i smeten i en rund form.
Grädda i 18-20min och låt sen svalna.

Ta alla ingredienserna till frostingen och vispa med elvisp tills den blir slät.
Bred sedan över frosting på kakan och låt stå i kyl i ca 20min