Lax med chevreosttäcke

Idag gick jag till affären och det enda jag bestämt visste var att jag ville äta lax till middag. Väl i affären blev jag sugen på fler saker, så här är vad jag handlade:
  • Lax
  • Chevré
  • Tomater
  • Creme Fraiche
  • Mango
  • Dinkel matvete

Väl hemma så tittade jag på vad jag köpt och vad man nu kan hitta på detta... Och detta är vad det blev. Tre barn, en vuxen och rester till två luncher!


Laxen
800 gram lax
200 gram Chevré
1 dl creme fraiche
Soltorkade tomater
Salt

Lägg laxen i en ugnsform. Salta.
Blanda osten med creme fraiche och strimlade soltorkade tomater. Häll gärna lite av oljan i med.
Bred ostblandningen på laxen.
Ställ den i ugn 20 minuter.

Mangosås
1 mogen mango
1 dl creme fraiche
1 nypa salt


Mixa eller mosa mangon, blanda med creme fraiche, krydda med lite salt.

Servera såsen till laxen, dinkel matvete och färska tomater.