Kycklingspett med Jordnötsås och stekta grönsaker

Detta var fredagens middag och det var riktigt gott! speciellt Pontus var överförtjust.
Jag hade färdiga spett för jag tycker dom är oslagbart goda. Men om någon har tips på hur man egna riktigt smarriga spett själv så hit med dom genast!
När det gäller grönsakerna så ta vad ni vill ha och tycker om, detta är mina favoriter (eller det som fanns hemma för dagen)
Jag köpte osötad jordnötssmör så sötar jag själv istället så får jag den mängd socker som jag vill ha och dessutom så vill ju inte jag ha vanligt socker...
 

 
såsen:
2,5 dl krämig cocosmjölk
1-2 dl vispgrädde
4-5 msk jordnötssmör (osötad)
lite limejuice
salt
björksocker
 
Lägg alla ingredienserna i en kastrull och låt det koka upp.
Låt det sedan sjuda i 5-10 minuter tills det blir krämigt.
 
Stekta grönsaker:
Vitkål
Morot
Blomkål
Paprika
Röd lök
Valnötter
 
Skär alla grönsaker i lagom stora bitar.
Stek dom i smör och olja tills dom är lagom mjuka.
Strö över nötterna, låt de bli varma.