kladdkaka extra allt

Ibland är det svårt att välja. Och ännu svårare när man är fler viljor.. Gjorde en kladdkaka igår och Michelle ville ha Geischakladdkakan och jag ville ha pecannötter. Så var vi och handlade och då blev jag sugen att testa att göra kolasås på kondenserad mjölk. Och minimarsmallows är ju så gott i kaka...
Då blev det extra allt helt enkelt!
Tänk på att det tar tid att koka burken, 4 timmar...



200 gr 70% choklad
200 gr smör
3 dl socker
2 dl mjöl
4 ägg
1 kryddmått salt
1 liten påse pecannötter
1 geischa chokladkaka
1 burk sötad kondenserad mjölk, kokad i 4 timmar
1 påse minimarsmallows

Smält smör och chokladen i en kastrull.
Blanda i ägg och socker.
Rör i salt och mjöl.
Hacka nötter och geischan och blanda i detta i smeten.
häll smeten i en stor form, tex pajform.
Öppna burken med kolakrämen och smeta i den i smeten med hjälp av en sked så det blir som kolaspår i kakan.
Lägg till slut marsmallows över hela kakan och tryck till dom lite.
Grädda i 180 grader 25 minuter.
Servera med vispgrädde.

Kerstin

Såg också en kaka på Halv åtta hos mig med kondenserad mjölk, blev jag sugen på att göra;)

Monica

Ja gör det! Ge mej sen receptet! =)

Kerstin

Jepp det ska jag göra, lägger väl ut den på bloggen också!

Kerstin

Ja det ska jag göra! Lägger väl ut receptet på bloggen också:)

Micke

Hallåååå, när ska jag få provsmaka :)