Fina lådor

Här kommer ett pysseltips. Decopage! Så underbart kul att pyssla med och så fint det blir. Fick idén till detta när jag hittade servetter med USAs flagga på dollars i Kramfors. Vi har ett tag letat efter snygga lådor i rätt storlek till Michelles garderob utan framgång.  När jag såg servetterna kom jag på idén att göra dom själv.  Nästa steg var då att hitta bra lådor för detta och de sprang jag på igår på Lagerhaus i trä! Så satte igång imorse och här kommer resultatet och instrution.
 

 
Så här såg det ut innan.
 
Du behöver:
Decopagelim
Fina servetter
En trälåda
Klarlack på sprayflaska
 
Ta bort skikten på servetterna så du har ett enda enkelt skikt.
Limma på lådan, och placera ut servetterna som du vill ha dom. Överlappa i varandra så allt trä täcks.
Släta ut med penseln varsamt så det inte går hål i servetten. Det gör absolut inget att det kommer lim på ovansidan.
Låt torka
Spraya över hela ytan med klarlack.
 
Klart!
 
 
 
Gullan

Snyggt o praktiskt :)

Sandra

Jag vill med...

Sandra

Jag vill med...

Monica

Kom hit torsdag så får du umgås med tjejerna o jag kan lära dig.