Semester

Jaha, nu är det dags att väcka bloggen igen men denna gång har jag haft giltigt skäl eftersom det är semestertider och vi har varit på resande fot. Men nu är resandet slut för denna semester.
Vi har haft det ruggigt bra, först i Sollefteå hos barnens farmor, där var vi en vecka.
 
  
Trevligt sällskap fick vi en dag!                             Tove fyller år och får sina presenter
    
Farmors fina växthus...                                          Dit en fågel förvirrat sej men fick hjälp ut igen.
      
Fin utsikt från huset.                                               Storfiskaren Michelle, Metspött gick av...
 
 
Sedan var vi hemma två dagar och därefter bar det av till Mjölby och min mamma. Där var vi endast knappa två dagar, kort men så trevligt.
     
En liten paus i hamnen.                                        Hattprovning på loppis.
 
Väl hemma nu, och jag har fyndat på diverse reor! Som igår åkte vi för att köpa nät och skydd till studsmattan då dom hade 25% rabatt på alla tillbehör till studsmattorna. Väl där, tog sakerna med en suck, så ofattbart dyrt... 990:- ordinarie pris på nätet, och 599:- för skyddet! men men, måste man så måste man. Med 25% så är vi åtminstone nere på 1200:-. När jag skulle betala så stod 876:- på kassan! Vi betalde alltså bara 50% (handlade ju lite annat också).
 
Idag skulle vi till ICA Maxi för att köpa en solstol för 299:- men de var slut. Jag visste att dessa även fanns på MIO möbler men för 399:- så vi åkte dit men inte en enda kvar där heller.
Senare åkte vi förbi MIO och då ser jag att dessa stolar står utanför igen! Tvärnit, in och fråga men tyvärr bara en enda Limegrön kvar. Tänker att vi tar den ändå, får jaga efter en till. till kassan för att betala, och då visar det sig att det är 50% rabatt, så 200:- för stolen!
 
 
Sist men inte minst var jag på Lindex häromdagen och såg en fin vit klänning, kostade 200:- på rean men jag tänkte, hur ofta kommer jag använda den, och bestämde mej att den inte var värd det. Gick förbi idag och såg att det var halva reapriset så då slog jag till! Orkar tyvärr inte gå ner och fota den... Köpte även shorts till Tove för 25:- styck!