kycklingrullader

Idag gjorde jag kycklingrullader inspirerad av Leif Mannerström och TV-reklamen som går med honom just nu. Tyvärr hade min butik inte tunnskivad kycklingfilé så mina rullar blev inte alls så fina...
Till rulladerna serverade jag cheddargratinerad potatismos och broccoli.
3 vuxna, 2 barn, inga matlådor i sikte...



16 tunnskivade kycklingfilér
1 vitlök solo
1 pkt bacon
2 msk dijonsenap
1 dl hackad persilja
2 msk grönsaksfond
2 dl vatten
2 dl crème fraiche
1 dl grädde

Skär baconen i bitar och fräs den och vitlök tills det fått lite färg.
Tillsätt senap, 1/2 dl creme fraiche, persilja och peppar.
Lägg lite fyllning i mitten av varje kycklingskiva och rulla ihop.
Trä upp 2 rullar per grillspett och stek i olivolja.
Häll på fond och vatten när de fått fin färg och låt puttra i ca 15 min.
Ta rulladerna ur pannan.

Mixa skyn med resten av crème fraichen, en klick smör och grädde med hjälp av en stavmixer till en skummig buljong.
Krydda med salt, peppar och persilja.