Glöggtest

Glögg-fantast som jag är gick jag idag till bolaget för att införskaffa en flaska eller två och hittade då med lakritssmak i hyllan. Snappade snabbt åt mej den enda flaskan som fanns kvar och kände mej nöjd men skeptisk. Jag brukar nämligen tycka bäst om vanligt smaksatt glögg men eftersom jag ÄLSKAR lakrits var jag ju tvungen att testa.

Första reaktionen var hummmm, konstigt.
Andra var men gott!
Tredje eller är det det?

Nu efter ett glas så är betyget GOTT! Tydlig smak o lukt av saltlakrits, härlig eftersmak. Ja gott helt enkelt, men det är ju en annan sak än glögg. Glögg är glögg och ska glögg vara!

Herrgårds Starkvinsglögg Lakrits (nr 96835)
89 kronor för 750 ml


Betyg: svag ♥
Lotta

Ja just det glögg är glögg ......sen kan dom smaksatta vara goa på ett annat sett....Men den va alltså hyfsad